Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το ΕΚ Ν.Μουδανιών επικουρεί τα: Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ν.Μουδανιών και το Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. Ν.Μουδανιών. Το ΕΚ Ν.Μουδανιών συνεργάζεται και παραχωρεί επίσης τους εργαστηριακούς του χώρους στα ΔΙΕΚ Ν.Μουδανιών, κατά τις ώρες μη λειτουργίας των ΕΠΑΛ που επικουρεί, τα οποία λειτουργούν και σε πρωϊνό (08:00 – 14:00) και σε απογευματινό (18:00 – 22:30) κύκλο αντίστοιχα. Οι σχολικές μονάδες βρίσκονται στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα. Αναφορικά πρέπει να ειπωθεί ότι διδάσκονται στα εργαστήρια του πάνω από 400 μαθητές, που υπάγονται στα δύο ΕΠΑΛ που επικουρεί και ταυτόχρονα στους ίδιους εργαστηριακούς χώρους ασκούνται στον μεσημεριανό κύκλο και πάνω από 200 σπουδαστές των ΔΙΕΚ Ν.Μουδανιών. Τα εργαστήρια του Εργαστηριακού Κέντρου Ν.Μουδανιών βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία σε όλους τους κύκλους λειτουργίας του. Σε γενικές γραμμές θεωρείται μια από τις πιο πολυδύναμες μονάδες της Δ.Δ.Ε. Ν.Χαλκιδικής. Υφίστανται και λειτουργούν οι Τομείς: Μηχανολογίας, Πληροφορικής – Διοίκησης και Οικονομίας, Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος, με τομείς ειδικοτήτων που αποδέχεται και επιζητά η τοπική κοινωνία, καλύπτοντας όλες τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Τα θετικά σημεία του άξονα συνοψίζονται στα παρακάτω: Χρησιμοποιήθηκαν καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας που οδήγησαν στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.

Αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό που συνέβαλε στην αποτελεσματική μάθηση και αξιολόγηση. Στην αποτύπωση του δείκτη για την μαθητική διαρροή, διαφάνηκε από τα στοιχεία των σχολικών μονάδων ότι φρέναρε την σχολική διαρροή καθόσον οι μαθητές διδάσκονταν στο χώρο τους. Αναπτύχθηκε θετικό εκπαιδευτικό κλίμα, υπήρχε αλληλοσεβασμός, εμπιστοσύνη και σεβασμός της διαφορετικότητας. 

Σημεία προς βελτίωση

Τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης του άξονα είναι: Αναγκαιότητα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε πολυποίκιλα θεματικά πεδία. Βελτίωση ή αντικατάσταση της υπάρχουσας υλικοτεχνικής υποδομής των εργαστηρίων και προμήθεια σύγχρονων λογισμικών….

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Η προθυμία των φορέων, η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και η παροχή όλων των υποστηρικτικών μέσων και χώρων από το σχολείο.

Ευαισθητοποίηση – ενεργοποίηση των μαθητών απέναντι στον εθελοντισμό και στις ανάγκες της κοινωνίας. Συνεργασία της σχολικής κοινότητας με εξωτερικούς φορείς και την τοπική κοινωνία με αποτέλεσμα την ενίσχυση της εξωστρέφειας του σχολείου.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξ’αποστάσεως και δια ζώσης εκπαίδευση με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για την διδασκαλία, τη μάθηση και την αξιολόγηση των μαθημάτων.

Παραγωγή και δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού με τη μορφή βιντεοσκοπημένου μαθήματος. Επιμόρφωση σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας.

Ανάδειξη προοπτικής συνεργασίας σχολείων και φορέων πανελλαδικής εμβέλειας σε ποικίλη θεματολογία. Συμβουλευτική ψυχολογική υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό της σχολικής μονάδας.

Σημεία προς βελτίωση

Ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση από αρμόδιους φορείς, ενδοσχολικά ή εξωσχολικά σε εξειδικευμένα αντικείμενα βιωματικού χαρακτήρα στην εκπαιδευτική πρακτική.

Δημιουργία δικτύου σχολείων-επιχειρήσεων για συνεργασία και σύνδεση με την αγορά εργασίας. Ευελιξία στη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία 

Αριθμός Δράσεων  που  υλοποιήθηκαν 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Σχολείο και κοινότητα

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Ανάδειξη προοπτικής συνεργασίας σχολείων και φορέων πανελλαδικής εμβέλειας σε ποικίλη θεματολογία. Συμβουλευτική ψυχολογική υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό της σχολικής μονάδας.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Δεν παρουσιάστηκαν δυσκολίες. Σε αυτό σενετέλεσε η εύρυθμη λειτουργία μας και η άριστη συνεργασία με τις σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2022-2023.

Θέμα 1

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

Οποιαδήποτε επιπλέον επιμόρφωση πάνω στα ίδια ή σε σχετικά θέματα είναι θεμιτή. Θεωρούμε ότι το πλέον σημαντικό είναι η πρακτική τριβή με τα θέματα αυτά κ κυρίως η υπομονή και αυτό, γιατί τα προγράμματα που έχουν να κάνουν με επεξεργασία ήχου, εικόνας και βίντεο και πολύ χρόνο θέλουν και αφοσίωση.

Σίγουρα καλό θα ήταν να ξαναγίνουν αντίστοιχες επιμορφώσεις κ κυρίως δια ζώσης και μάλιστα με περισσότερες ώρες. Επίσης, μια επιμόρφωση που έχει προγραμματιστεί στο πλαίσιο της δράσης, είναι η εκπαίδευση από εξωτερικούς συνεργάτες, επάνω στην χρήση του 3D εκτυπωτή. Επιμορφώσεις επάνω σε 3D κατασκευές θα ήταν επίσης πολύ καλές (ArchiCAD, VectorCAD, AutoCAD κ.α. ) και αυτό, γιατί θα μπορούσαμε έτσι να σχεδιάσουμε εμείς τα προς εκτύπωση μοντέλα με χρήση του 3D εκτυπωτή μας, ακόμη και αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο Lego Education Spike Prime ή ότι άλλο αποφασίσει κάθε ειδικότητα. Ο κατάλογος είναι πραγματικά ατελείωτος. Ασφαλώς, το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξε το σύνολο των εκπαιδευτικών για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας της Πληροφορικής, της Ρομποτικής, της Α.Ι. κτλ, μας οδηγεί στην υποχρέωση να συνεχίσουμε τις επιμορφώσεις πάνω σε αυτά (Oculus Quest 2 Αυτόνομο VR Headset 128GB με Χειριστήριο, Amazon Alexa, Ψηφιακές Γραφίδες One by Wacom, Lego Education Spike Prime Set, Creality3D Ender 3 v2 3D PRINTER) και ασφαλώς να τις ενισχύσουμε και με πρόσθετο υλικό ή λογισμικό. Για παράδειγμα επιμορφώσεις επάνω στο chatGPT ή στο Bard κ.τ.λ.